Dag 3 en 4

24 maart 2013 - Kathmandu, Nepal

Namaste allemaal,

Eergister, na het schrijven van mijn vorige reisverslag, ben ik een biertje gaan drinken in maya cocktailbar. Het bier is wel duur hier,  350 rupee (€3,25) voor een halve liter. Ook heb ik tijdens happy hour 2 heerlijke cocktails gehad. Tijdens de cocktails, heb ik een aantal mensen ontmoet. Zij verbleven gedurende langere tijd in kathmandu. Malachy, Jasmin, Zara en 2 anderen. Malachy (engelse gozer) vertelde me dat ik beter geen ongekookt voedsel kon eten. Geen salade voor mij, goh wat erg xD

Hierna ben ik op straat weer rond gaan lopen, toen ik livemuziek hoorde. Binnen was een Nepalese liveband met allemaal westerse muziek: my sex is on fire, Someone like you, maroon 5,  Johnny Cash, en mijn grote held, Elvis. Tijdens het meezingen heb ik een groep australiers ontmoet. Het was voor hen de laatste avond en waren aan het genieten van de alcohol en waterpijp. Steve was een chille gozer waar ik veel mee gepraat heb, was dus gezellig.

Gisteren zou ik eigenlijk naar Pokhara gaan, maar dit heb ik verzet. Er waren nog een aantal dingen die ik niet heb gezien. Ik heb gisteren rustig aan gedaan. Ik probeer veel te onderhandelen, zonder iets te kopen. Zo kom ik erachter wat de echte prijs is. Als ze 400 vragen, bied ik 100. Uiteindelijk krijg je het dan voor 125 of 150 rupee. Dat is nog een groot verschil. De meeste toeristen vinden 300 al prima.
Afgelopen nacht heb ik niet goed geslapen, ongeveer een uurtje of 4. Wat erg merkwaardig is, is dat al mijn dromen in Nepal plaatsvinden, heel gek.

Bhaktapur is een van de koningssteden. Daar ben ik vandaag heengegaan met een Local Bus. Het is een prachtige stad. Ik heb even een guide ingehuurt, zodat ik alles van de belangrijkste dingen te zien kreeg. Heel interessant.

Morgen vertrek ik dan echt naar Pokhara. Dinsdag is een Nationaal feest, Colorfestival. Die zal ik in Pokhara meemaken. Woensdag of donderdag zal ik beginnen met de trekking door de himalaya, als er verder niets veranderd ;)

Foto's van de afgelopen 2 dagen zijn bijgevoegd.

En pap: Beterschap!

Over een paar dagen weer een nieuw verslag.
Byebye

1. Frans-jozef:
    25 maart 2013
    Ha die Bas,

Wellicht ook eens onderhandelen voor een biertje :-) Leuke foto's en leuk verhaal. Ben benieuwd wanneer de trekking begint. Foto's van de bar en barverhalen zijn leuk maar daarvoor hoef je niet naar de andere kant van de wereld. Veel plezier nog daar en geniet ervan.
  2. Jur, Margriet, Dewi en Kaya:
    26 maart 2013
    Namaste Bas
    Wat een gave vakantie! Dat is weer eens wat anders dan Zuid-Limburg. Geen wonder dat je 's nachts niet kunt slapen van al die indrukken die je opdoet. We wensen je nog een heel mooie vakantie
    P.S. De foto's zijn erg mooi
    Groetjes Jur Margriet Dewi en Kaya
  3. Bas:
    27 maart 2013
    Onderhandelen voor een biertje gaat helaas niet, heb ik al geprobeert. De 10-daagse trekking begint vrijdag.
    Dankjewel voor jullie reacties. is leuk om te lezen!

Groetjes,
    Bas