Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
272

Over mij

Mijn naam is Bas en ik ben een jongen van 24 lentes jong. Ik wil een groot deel van de wereld zien. Aangezien zuid-Frankrijk het verste is waar ik ooit ben geweest, wordt het tijd voor een nieuw avontuur.

Over mijn reis

Met een klein rugzakje, met enkel een camera, opladers, nekkussen en een handdoekje, zal ik naar Schilhol reizen. Mijn eerste vliegreis ooit zal een 12 uurse vliegreis naar Kuala Lumpur worden. Hier zal ik overstappen op een vliegtuig naar Kathmandu (hoofdstad van Nepal). Vanuit hier heb ik niets gepland. De eerste dag zal ik zelfs al op zoek moeten gaan naar een hostel, waar ik de eerste nacht zal overnachten. Erg spannend dus.

Omdat ik toch een aantal dagen moet aklimatiseren, heb een een tijdspan van 3 dagen om Kathmandu te bezoeken. Ik zal meteen een taxi nemen naar Thamel, een stadsdeel van Kathmandu waar heel veel winkels zijn. Hier zal ik het grootste deel van mijn uitrusting en kleding kopen.

Na deze drie dagen gaat het avontuur echt beginnen. Een trekking door de Himalaya, parahawking, bezoeken van authentieke dorpjes, een retraite in een Boedhistisch klooster, Olifantensafari, Canyoning, Bunjeejumpen en de hoogste Canyonswing ter wereld. Met andere woorden; ik heb er enorm veel zin in!

Bezochte landen

Ik heb 6 landen (3%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Verenigd Koninkrijk.