Eerste 2 dagen in Nepal

22 maart 2013 - Kathmandu, Nepal

Namaste allemaal,

De eerste dag is me goed verlopen. Overal bieden ze me van alles aan, een goedkoop hostel vinden was de zeer eenvoudig. Hier liggen overal winkels, letterlijk om de 20 meter een backpackwinkel. Na een tijdje rondkijken en onderhandelen, heb ik ook voor weinig geld een goede backpack kunnen kopen. Ze spreken me wel om de 5 minuten aan, of ik iets wil kopen of ondernemen. Het meestgebruikte woord is dan ook: no!  Stelletje pannekoeken dat het zijn.

Ik ben vroeg naar bed gegaan, omdat ik vroeg op moest (5uur), en nog steeds moe was van de vlucht. Ik heb enorm goed geslapen! Buiten waren wel veel toeterende auto's en blaffende honden, maar daar ben ik gewoon doorheen geslapen.
De reden dat ik zo vroeg op moest, is omdat ik 's morgens vroeg een Mountain flight ben gaan doen. Met een klein vliegtuigje vlogen we in een uur tijd langs 3 van de 10 hoogte bergen (inclusief de Mount Everest). De Himalaya is werkelijk waar prachtig. Zo mooi om dat eens gezien te hebben.  Vanmiddag ben ik bij de Monkey Temple geweest. Een indrukwekkend buddhistische stupa, met uitzicht op de gehele stad. De apen waren soms best brutaal, maar erg gaaf om te zien.

Zometeen ga ik naar de Maya Bar, Een plek waar veel backpackers komen. Morgen vroeg weer vroeg op, want om 6:45 vertrekt mijn bus naar Pokhara. Hier ga ik eens goed orienteren welke trekking ik ga doen in de Himalaya.

Maar nu eerst een biertje, dat heb ik nog niet gedaan vanaf ik hier ben

Foto's kun je vinden onder het kopje: Foto's
Slim gedaan he xD

Jullie horen snel weer van me

Namaste,
Bas

1. Rini:
    25 maart 2013
    Hey Bas,
    Herstikke sjiek det we van hiej oet un klein bietje kinne volge waas dich doa allemoal duis. Veul plezeer verder en to seffes (oppe kompjuter, bedoel ich)
  2. Bas:
    27 maart 2013