Dag 5, 6 en 7

Namaste Allemaal

Op dag 5, om half 7 's ochtends, vertrok de bus naar Pokhara. Het was een vermoeiende rit van 8 uur. Eenmaal aangekomen in Pokhara, raakte ik aan de praat met Tanja. Zij is een Australische meid van 34, en reist ook alleen. We waren allebij zoekende naar een buddy om de trek mee te doen. We willen allebij dezelfde trek doen, dus we gaan samen reizen.
Ons hotel ligt aan Pokhara Lake. We hebben een prachtig uitzicht op de zonsondergang vanuit onze hotelkamers. Heerlijk om te zien.

Gisteren was het Happy Holi;  Color Festival. Iedereen liep rond met zakjes kleurpoeder en waterpistolen. Tanja en ik waren de eerste twee toeristen die meededen met de kinderen. We zaten helemaal vol met kleuren, iedere toerist keek ons gek aan. Na een paar uur deed bijna iedere toerist mee. Een jongetje mocht niet meedoen van zijn vader, en hij deed net alsof dat hij kleuren op zijn gezicht aan het doen was. Dit was heel zielig om te zien. Brak mijn hart een beetje. Laterna was hij wel fijn aan het spelen met water en andere kinderen, dus dat maakte alweer veel goed.
Het is een geweldig festival. Iedereen doet kleuren op de hoofden van anderen, iedereen is aan het lachen. Het brengt de mensen helemaal samen. Dit was een unieke ervaring en een van de beste dagen die ik ooit meegemaakt heb.
's Avonds hebben we ons  gedoucht en zijn we een pot bier gaan drinken bij de Buzy Bee. Dit was een gezellig cafe met een paar pooltafels. Hier hebben we flink gezongen en heel hard gelachen. We hebben allebij een dierenmuts gekocht. Ik heb een Pinguin, genaamd Florence. She has a really high pitched voice. Tanja had een hond op haar hoofd, genaamd Tommy. He has a lowpitched voice. We hebben er flink om moeten lachen en zijn al waggelend naar huis gelopen. Een goed einde van een prachtige dag.

Vandaag hebben we wat mountainbikes gehuurt. We hebben ongeveer 70 kilometer gefietst, door niet toeristische delen van Pokhara. Dit was erg mooi om te zien. We zaten echt tussen de locale mensen die op authentieke wijze potten maken en eten bereiden.
We hebben meteen onze Permits gehaald voor de trekking. We gaan de Annapurna Sanctuary Trek doen (ABC-trek). Dit een een trek waarbij je niet persee een gids nodig hebt. We gaan dus zonder gids. We denken nog wel een aantal Backpackers te vinden die met ons mee willen trekken. Dat zou erg gaaf zijn.

Ik weet niet wanneer mijn  volgende verslag zal zijn, omdat ik niet weet of ze wifi hebben in de bergen (ik denk het niet). Het zal dus denk ik 2 weken duren tot mijn volgende verslag.

Tot dan!
Groetjes!

1. Britt:
    HAHA WIFI IN DE BERGEN!
    groetjes aan Tanja!
  2. Bas:
    27 maart 2013
    Ja. we slapen in Lodges, en het is een veel gelopen route, dus het zou best kunnen ;)
  3. Betty en ad:
    27 maart 2013
    leuk te horen dat het je goed bevalt; wij zijn steeds benieuwd naar jouw bericht! nog heel veel plezier en de groeten aan Tanja ( geen foto?).
  4. Frans-jozef:
    Ha die Bas,

Leuk verhaal en leuke belevenissen. Maar dat Wifi, misschien moet je kiezen voor een satellietverbinding. Als je de bergen ingaat kom je daar immers een stuk dichter bij. Kei leuke foto's misschien iets om hier ook te introduceren. Maar daar zijn wij hollanders wellicht te nuchter voor. Wel makkelijk sminken voor de carnaval. Wel mooi te zien dat je je ook prima buiten kunt vermaken zonder laptop, iphone, ipad, mobiel etc etc. Gewoon wat poeder en water en plezier maken. Zal daarna wel druk zijn geweest in de douche :-)